Reisverslag 4. Eerste dagen reizen in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kelly - WaarBenJij.nu Reisverslag 4. Eerste dagen reizen in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kelly - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4. Eerste dagen reizen in Argentinie

Blijf op de hoogte en volg Kelly

04 April 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Vorige week zaterdag ben ik met de bus van Buenos Aires naar Iguazu gegaan. Vanaf Buenos Aires eerst nog een trein genomen naar het hoofdstation in Buenos Aires. Reizen met de trein is in Argentinie heel erg goedkoop, ongeveer 1 euro voor een uur reizen en ik had ook gehoord over een ticket van 3.5 euro (van Buenos Aires naar Cordoba in 15 uur en met de bus is dat zo´n 10 uur reizen en kost dit ongeveer 30 euro). Langere reizen zijn wel veel duurder, maar het valt toch erg mee. Maar de treinen rijden minder snel dan de bussen. Veel mensen betalen niet voor de trein, ik heb ook nog nooit een controle gehad.

Reizen in de bus bevalt mij goed, de stoelen zijn zeer confortabel waardoor je in de avonden goed kan slapen. Toen ik eenmaal in Iquazu was aangekomen, ben ik op zoek gegaan naar een hostel. Er waren erg genoeg te vinden. Ook gelijk een tour geboekt voor die dag erna. Eerst dag nog lekker en de volgende dag was ik weer helemaal fit om naar de Iguazu falls in Brazilie te gaan. Ook gingen we naar een plaatsje in Paruguay en naar de Itaipu. Itaipu is een voormalige waterval die is omgebouwd in een energiecentrale. Itaipu ziet er niet meer uit als een waterval, want het water dat naar beneden stroomt gaat door buizen heen. Er wordt in deze watervalcentrale enorm veel energie opgewekt. Energie voor 80% van de bevolking in Paraguay en 20 % van Brazilie.

Als laatste zijn we naar de watervallen in Brazilie geweest en de een naar de andere foto gemaakt! Het weer was zeer zonnig! Het klimaat voelt daar tropisch aan. Op sommige momenten vond ik het wel te warm. De dag daarna ben ik naar de Argentijnse watervallen geweest. Het is dus mogelijk om de watervallen vanaf de Argentijnse kant ze zien en ook van de Braziliaanse kant. Het gaat om dezelfde watervallen! De argentijnse watervallen vond ik wel heel veel mooier, want je staat heel dichtbij. Onderweg van het dorpje in Argentinie naar het park kwam ik in de bus twee jongens uit Duitsland tegen en toen hebben we samen tijd doorgebracht in het park. Erg gezellig! Ik verbleef in een hostel waar veel mensen uit Italie verbleven, in het hostel ben ik daar mee opgetrokken maar verder niet. Plannen voor de activiteiten kwamen niet overeen.

Over de mensen van het dorp vlakbij bij de Iguazu kan ik zeggen dat ik ze veel minder aardig vond dan de mensen in Buenos Aires. Sommige mensen waren zeer vriendelijk, maar niet alle mensen daar. Buenos Aires mist ik in het begin ook wel erg. Het is een omslag om van de drukke, gezellige en levendige stad weg te gaan om verder te reizen.

Op woensdag vertrok in van de Iguazu naar Cordoba. In de bus leerde ik een jongen uit Spanje kennen, hij was ook opweg naar Cordoba. Samen met zijn vrienden heb ik Cordoba bezocht. We hebben door het centrum gelopen en een bustoch gedaan. Aan rand van de stad Cordoba grenzen bergen en vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over de stad. S avonds vertrok ik naar de stad Mendoza en de volgende dag kwam ik om 8.00 aan. Vanuit daar heb ik een bus genomen naar het plaatsje Usallata. Toen ik in de bus zat keek ik mijn ogen uit! Elke 50 meter verandere de natuur. Van grassen, naar bomen, zand, rotsen, gebergte met of zonder sneeuw. Prachtig!! Vanuit de bus heb ik veel foto´s gemaakt. De diversiteit is enorm in het landschap dat maakt het zo mooi! Ik wilde eigenlijk niet naar Mendoza gaan, maar toen ik van huisgenootjes uit Buenos Aires foto´s zag heb ik toch mijn plan bijgesteld. Gellukkig!! Morgen avond vertrek in door naar het zuiden van Argentinie, Salta.

De mensen in Cordoba en Mendoza zijn juist weer super aardig. Vooral in Mendoza. Ik liep net op straat om wat foto s te maken, toen kwam ik in gesprek met een familie. Ze vroegen mij waar ik vandaan kwam en zo hadden we een heel gesprek. En ze vroegen mij om Mate te drinken, een thee uit Argentinie. Erg aardig, ik had het al eerder geproefd maar dit keer vond ik het lekkerder. Ze had er wat suiker in gedaan (zonder suiker smaakt Mate bitter). Vlakbij mijn hostel en de mensen zitten in hun tuin om spelen op straat.

Het weer is hier ook heerlijk! Wel veel aangenamer dan in de Iguazu;)

Jullie horen weer van mij zodra ik weer wat verder ben in mijn reis.

Hasta la vista!


  • 05 April 2014 - 12:45

    Valerie:

    Heey Meis!
    Je verhalen zijn super, net zoals de foto's!
    Genieten hoor dat reizen, heel veel plezier en zie je verhalen graag tegenmoet!:)
    Enjoyy!!
    xxx

  • 05 April 2014 - 20:14

    Corine:

    Hoi Kelly. Het is erg leuk om de verhalen te lezen. Zo reizen we een beetje met je mee. Geniet meid en maak maar heel veel foto's. Dikke kus van ons. Xx

  • 05 April 2014 - 20:14

    Corine:

    Hoi Kelly. Het is erg leuk om de verhalen te lezen. Zo reizen we een beetje met je mee. Geniet meid en maak maar heel veel foto's. Dikke kus van ons. Xx

  • 06 April 2014 - 10:04

    Els:

    Hoi Kelly! Leuk om je verhalen te lezen :) Volgens mij heb je het wel naar je zin! Kun je je ook al een beetje redden met je Spaans? Geniet ervan!

  • 06 April 2014 - 12:01

    Anita:

    Hoi Kelly,
    goed te horen hoe je je vermaakt, ben benieuwd naar de foto's want zo te horen moet het een prachtige natuur zijn. was het gesprek met de familie in mendoza in het spaans? als dat zo is,, goed hoor, vorderingen

  • 06 April 2014 - 21:13

    Ellen Spiering:

    Hoi Kelly,

    Wat schrijf jij leuk, ik reis echt met je mee op die manier.
    Volgens mij klets je al een aardig mondje Spaans.
    Ik was gister naar het Filmhuis om een Spaanstalige film te bekijken en om eens te kijken in hoe verre ik het kan verstaan, nou dat viel mooi tegen.
    Het was zwaar dialect en alleen muchas gracias werd uitgesproken zoals we dat op de les hebben geleerd, ik had het kunnen weten.
    Dus Kelly grijp je kans en ga zoveel mogelijk Mate drinken met de locals.

    Groetjes,
    Ellen ( medecursiste Couveehuis )

  • 08 April 2014 - 08:53

    Ineke:


    Hey Kelly,

    Wat een geweldige reis ben je aan het maken zeg!
    Mooie foto's, het ziet het er ook zo kleurrijk uit en dan die prachtige natuur daar!
    Lekker genieten van al die verschillende mensen en hun gebruiken, er speelt zich veel af op straat zo op de foto's te zien.

    Liefs van Hans en Ineke

  • 09 April 2014 - 23:41

    Amita:

    Hai Kelly,

    Wordt nu best wel jaloers op je. Wat een belevenissen.
    Hoef niet te vragen of het is zoals je jezelf had voorgesteld.
    Spaans gaat je ook beter af zo te horen aan alle gesprekken die je her en der voert.

    Wij hebben hier ook een paar mooie dagen gehad zodat ik iets midner jaloers was.
    Maar heerlijk te horen dat je volop geniet en het leven daar omarmt zoals het is.

    Ps hoe is het met de muskieten afgelopen.

    Groet,

    Amita

  • 17 April 2014 - 21:31

    Ted Damen:

    Hoi Kelly,

    Nog steeds alles goed daar?

    Waarschijnlijk vieren ze daar ook Pasen komend weekend.

    Veel plezier verder en houd je haaks!

    Groetjes,
    Ted
    P.S. heb je nog wat aan je fototoestel instellingen kunnen aanpassen?
    Zodat de foto's wat sneller op Internet kunnen gezet worden.

  • 21 April 2014 - 13:20

    Luc Damen:

    Hoi Kelly,

    Fijne Pasen! Gisteren waren we bij oma en toen hoorde ik van je moeder dat je het heel erg naar je zin hebt, maar dat blijkt ook wel uit de reisverslagen. Wat had ik graag die watervallen in het echt gezien. Ik ken ze uit de film "the Mission". Moet je maar eens kijken wanneer je terug bent. Van Ted heb ik de link naar je site gekregen, zodat ik het nu ook kan volgen. Veel plezier en succes met het Spaans leren.
    groetjes, Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 7309

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 18 September 2014

Reis Zuid-Amerika

Landen bezocht: