Aankomst en eerste dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kelly - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kelly - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dagen Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Kelly

03 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Ik heb er naar uitgekeken om een bericht jullie te schrijven hoe het met mij gaat. De eerste dagen zijn goed verlopen, veel van de stad gezien! Het is hier genieten. Het voelt als een vakantie!

Ik heb al zo veel indrukken opgedaan, ik hoop ik jullie niet zal vervelen met mijn lange verhaal.

Na een hele goede reis te hebben gehad kwam ik afgelopen woensdag ochtend aan in Buenos Aires. Ik werd opgehaald door een taxi die mij naar een hostel bracht. Onderweg zag ik al veel van de stad want het vliegveld lag ongeveer 20 km van het hostel vandaan. De huizen vielen mij gelijk op, met kleurtjes etc!

Toen ik aankwam in het hostel had ik nog geen geld en simkaart. Met mijn zware backpack op mijn rug ging het niet zo gemakkelijk. Gelukkig was de temperatuur buiten erg lekker, zo rond de 23 graden. Toen ik in de bank aan kwam om te pinnen werd ik aangesproken door mensen omdat ze mij met mijn backpack zagen en wilde weten wat ik in Buenos Aires kwam doen. Mij werd al snel duidelijk dat het moeilijk was ze te verstaan. De Latijns Amerikaanse taal is anders dan het spaans wat ik bij de cursus in Nederland heb geleerd. De mensen in Argenitinie spreken heel snel en gebruiken andere klanken. De Argentijnse mensen vinden dat andere landen in LA maar langzaam spreken, een beetje sloom.

De eerste dag ben ik op tijd naar bed gegaan, omdat ik wel moe was van de reis. De eerste avond vroegen hostelgenootjes al om mee uit te gaan. Maar dat heb ik de dag daarna maar gedaan. De volgende dag was ik al erg uitgeslapen. Gelukkig heb ik dus geen last gehad van een lange jatlag. Het zijn vrij veel indrukken, maar het geeft mij energie!

Op donderdag ben ik samen met twee hostelgenootjes de stad gaan verkennen. Ze komen uit Vietnam en hebben een lange tijd in Australie gewoond. Het was erg gezellig en we hebben veel gezien. Ook de wijk La Boca. Een gedeelte van de stad die bekend staat om de tango op straat en zijn gekleurde huizen. Ontzettend leuk om te zien. Het is een arme wijk van Buenos Aires, dat is wel aan de huizen en mensen te zien.

Donderdag avond heb ik met een vriendin uit Den Haag afgesproken. We wisten pas kort voordat dat we beide in Buenos Aires zouden zijn. Het is een vriendin van vrienden van mij, dus vandaar!

Vrijdag ben uitgeweest met de hostelgenoten en vriendin. Ook zij had weer vrienden mee. We zijn naar een cafe/hal geweest waar mensen tango konden dansen. Je kon daar een drankje doen en kijken naar mensen die aan het oefenen waren. Ook was er een optreden met typische Argentijnse instrumenten. Het was leuk om dat mee te maken!

Zaterdag heb ik gebeld naar de spaanse taalschool want ik zou mijn adres krijgen voor het studentenhuis, maar dat had ik nog niet ontvangen. Ik was erg blij dat de de taalschool een noodnummer had waarop ik de school kon bereiken. De taalschool regelt ook het verblijf in Buenos Aires voor een maand en het vrijwilligerswerk wat is later ga doen. En omdat ik wat eerder aankwam verbleef ik eerst in het hostel.
De lerares was erg blij dat ik had gebeld, want het was niet gelukt om mij te bereiken. Ik had wel mijn email doorgegeven, maar goed. In organiseren zijn ze hier in Argentinie hiet zo goed had ik al gehoord.

Zaterdag avond nog uitgeweest en vooraf bij de vriendin thuis op spaanse muziek gedanst. Erg gezellig was dat.

Zondag ben ik in het studentenhuis aangekomen. Het is een huis met ongeveer 25 internationale studenten. Uit Latijns Amerika en er zijn ook 4 Nederlanders. Daarmee ben ik gisteren naar een marktje geweest en hebben samen gegeten. Het zijn leuke meiden en ze willen je overal bij helpen. Het huis bevalt mij heel goed, omdat de sfeer heel gemoedelijk is en het huis is echt prachtig! We hebben zelfs een (klein) zwembad! Het huisje vind ik ook schattig. Gisteren ben ik ook met een huisgenootje naar het huis gegaan van de voormalige serie Julia´s Tango.

Eigenlijk was ik vanplan om vandaag naar gualeguaychu te gaan, daar wordt carneval groot gevierd. Maar helaas gaat het niet door. Ik wilde heel graag en ook de hostelgenootjes van het oude huis. Maar het organiseren van de reis wilde zij op het laatste moment regelen (gisteravond) en het was al laat en we konden niet alles vinden.
Sommige dingen moet je vroeg van te voren regelen, anders zijn tickets al uitverkocht etc!

Vandaag ga ik met twee meiden (een meisje uit Engeland en een meisje uit Zwitserland) een fietstocht maken en een park met Argentijnse bloemen bekijken. Ik werd ook al gevraagd door mensen uit Latijns Amerika om mee te gaan naar Tire een plaatsje vlakbij Buenos Aires. De mensen van hier zijn erg aardig en het is leuk dat ze zo geintereseerd zijn. Ze helpen mij ook om spaans te spreken. Morgen ga ik al met de taalschool naar Tire. En dan woensdag, de eerste dag Spaanse les!! Ik kijk er erg naar uit, spannend!

Ik ga nu met de mensen weg! Later zal ik nog wat foto´s plaatsen.

Hasta la vista!







  • 03 Maart 2014 - 17:31

    Fenna:

    Ha Kelly! Wat super leuk om je verhaal te lezen! Geniet ervan daar en succes met je Spaanse les! XX Fenna

  • 03 Maart 2014 - 18:05

    Corine:

    Hoi Kelly

    Wat een leuke berichten zeg. Je zal ons niet helemaal niet mee vervelen. Wat leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet ook leuke, gezellige dingen mee te doen. Geniet ervan meid. Dikke kus van ons. Xx

  • 03 Maart 2014 - 18:16

    Samantha :

    Hee gek wijffie!! Super dat Maris, jij en de rest het zo leuk hebben. Leuk om wat van je te lezen l! En je verveelt niemand, dus gewoon lekker alles vertellen. Wel jammer dat je carnaval gemist hebt, maar ja genoeg andere leuke dingen he. Geniet ervan en bij terugkomst verwacht ik wel een tangoshowtje van jullie. Hihi.. Dikke kuss xxx

  • 03 Maart 2014 - 18:36

    Peter En Tonny:

    Hoi Kelly,

    Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, en dat alles goed gegaan is. De Spaanse lessen gaan je zeker lukken.
    Geniet van de komende tijd, en laat zeker wat van je horen want dat is hartstikke leuk.

    Groetjes Peter en Tonny

  • 03 Maart 2014 - 20:35

    Ineke En Hans:

    Hallo Kelly,

    Wat een leuk reisverslag, hopelijk ga je meer van deze berichten schrijven want we vinden het allemaal fijn om op de hoogte te blijven van je avonturen.
    Wat een andere wereld is het daar zeg, geniet ervan!

    Qué lo pase bien!

    Ineke en Hans

  • 03 Maart 2014 - 20:48

    Ellen Spiering:

    Hoi Kelly,

    Wat maak jij een mooie dingen mee zeg!
    Geniet met volle teugen en blijf ons lekker lastigvallen met al die spannende avonturen.
    Heel veel succes met je Spaanse les en
    Hasta la Vista
    Ellen

  • 03 Maart 2014 - 21:38

    Madeleine:

    Hola Kelly
    wat heb jij al veel gedaan zeg, geniet ervan, doe ik ook van jou verhalen
    Adios Madeleine

  • 03 Maart 2014 - 21:46

    Frank En Jacqueline:

    Hoi Kelly,
    Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen en te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt.
    Hou ons op de hoogte en heel veel succes met je Spaanse les.
    Geniet van de mooie en leuke dingen.
    Groetjes Frank, Jacqueline en de meiden

  • 04 Maart 2014 - 10:48

    Els:

    Hola Kelly,
    Leuk om te lezen! Geniet ervan!

  • 04 Maart 2014 - 14:50

    Anita:

    Hoi Kelly, totaal niet saai hoor jou verslag, het leven hier in nederland, dat is pas saai ;-]wat heb je al veel gedaan, leuk je zo te kunnen volgen

    groetjes Anita

  • 04 Maart 2014 - 20:41

    Amita:

    Hola Kelly.

    Que memoria de viaje!!!
    Soy mucho alegria para ti que la viaje a Buenos Aires fue bien.
    Pienso que es la manera perfecta de ver algo de este pais.

    Es bueno saber que tu has tenido una buena semana
    con los otros que también aprenden español

    muchos besos de Hollanda

    Amita

  • 08 Maart 2014 - 12:00

    Desiree:

    Heej Kelly,

    Fijn dat alles goed is verlopen en dat je het naar je zin hebt in Buenos Aires!
    Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan en gezien hebt, geniet er van!
    We blijven graag op de hoogte!

    Veel groetjes en een dikke kus!

    Van Ralph en Desiree

  • 10 Maart 2014 - 13:36

    Rodrigo Gutiérrez:

    Hope my tips were not so bad, wish a great time in Buenos Aires, but do not forget, porteños spent their vacations in Uruguay ;-)

    Thanks for allowing access to your blogg.

    Rodrigo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 7322

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 18 September 2014

Reis Zuid-Amerika

Landen bezocht: